35 jaar digitalisering // de politieke analyse
Deel 2 van een driedelige serie over 35 jaar digitalisering en overheidsdienstverlening in Nederland. In deel 1 analyseerde ik het beleid. In dit tweede deel een analyse van de politieke houding ten aanzien van digitalisering. Wat vertellen de regeerakkoorden ons?
35 jaar digitalisering // de politieke analyse
Deel 2 van een driedelige serie over 35 jaar digitalisering en overheidsdienstverlening in Nederland. In deel 1 analyseerde ik het beleid. In dit tweede deel een analyse van de politieke houding ten aanzien van digitalisering. Wat vertellen de regeerakkoorden ons?
35 jaar digitalisering // de beleidsanalyse
Deel 1 van een driedelige serie over 35 jaar digitalisering en overheidsdienstverlening in Nederland. In dit deel analyseer ik het beleid. 14 verschillende programma’s in 35 jaar. Wat kunnen we leren?
De digitale overheid in Nederland // White paper
De digitale overheid in Nederland staat op een kruispunt. Aan de ene kant wordt hard gewerkt aan allerlei initiatieven en doet Nederland het internationaal gezien best goed. Aan de andere is het zeer de vraag of het niet beter kan. En als dat zo is, hoe dan? Tijd voor…
Digitale overheid in Nederland // deel 4
Het laatste artikel uit de reeks over de stand van zaken van de digitale overheid in Nederland. In dit deel (4) vooral reflectie en een vooruitblik op hoe het beter kan.
Digitale overheid in Nederland // deel 3
Deze serie artikelen gaat over de stand van zaken van de digitale overheid in Nederland. Dit artikel (3) gaat over de visie en strategie achter het geheel. Is dat coherent of juist helemaal niet?
Digitale overheid in Nederland // deel 2
In deze reeks ga ik in op de stand van zaken van de digitale overheid in Nederland. In dit deel (2) een analyse van de organisatie van de digitale overheid en hoe dat van invloed is op het succes van Nederland.
Digitale overheid in Nederland // deel 1
Deze reeks gaat over de stand van zaken van de digitale overheid in Nederland. In dit deel (1) een reflectie op hoe het gaat in algemene zin. Wat gaat er goed en waar kan het beter?






